Cestování

Nevěřte tomu co se říká, raději se přesvědčte na vlastní oči. I já občas vyrazím do světa a rád se s Vámi podělím o své skromné zážitky, tipy a fotografie.

Srí Lanka – den 13: Jedeme do ráje

13. den začínáme snídaní na balkóně s výhledem na palmy, banánovníky a jackfruity. Paní domácí donáší věci skrz pokoj až na stolek a kromě obvyklých věcí jako ovoce a vajíček se objevilo i dhal curry. Jáji nejlepší snídaně. Sbalení vyrážíme hledat bus č. 31 směr Mirissa, respektive Matara, do Mirissy …

Srí Lanka – den 12: Vlakem skrz hory až do Elly

Ranní vstávání už nás trochu ničí, tentokrát budík na 6 hodin, rychle dobalujeme a o 15 minut později překonáváme s vypětím všech sil dva schody a cpeme se snídaní. Pokaždé máme drobnou změnu, dnes dostáváme kokosový med na rotti palačinky. O 30 minut později už s batohy na zádech valíme …

Srí Lanka – den 11: Až na vrchol Adam’s peak

Sen noci jedenácté… Makáme na Adam’s peak a pak celý den umíráme. Směr Adam’s peak Dnešní den nezačneme snídaní jako obvykle. Budík nám totiž zvoní 45 minut po půlnoci. Teple se oblékáme (takže mikina a dlouhé kalhoty), bereme batohy s vodou a snídaní v podobě sušenek a banánů a v …

Srí Lanka – den 10: Na Konec světa a zase zpátky

Desátý den naší dovolené znamená, že jsme se přehoupli přes polovinu. A už se vážně těšíme až budeme v civilizované společnosti 🙂 Vstávame v 5:25 a v 5:30 jsme nastoupení na snídani. Snídaně byla jedna z lepších, navíc alespoň místní hutnější palačinky. V 6:00 nás nabírá domluvený chlapík (pan domácí …

Srí Lanka – den 9: jedeme do Hattonu (a to je vše)

Kapitánský deník, zápis 9. Rádi z nesympatického Trincomalee prcháme do vnitrozemí. Sice už tolik neprší, ale prostě se nám tu nelíbí. Snídaně stála za prd, ubytovatelova žena prý ale dělá skvělé.. jedno smažené vejce a tři toustové chleby i sama Jája odsoudila s tím, že by je zvládla lépe. A …

Srí Lanka – den 8: Trincomalee a pláže v Uppuveli

Tak den osmý nám přinesl jen zklamání. Ráno jsme se probudili v krásném prostředí Green Garden resort, snídaně konečně v místním stylu a při tom můžeme sledovat zahrádku majitele domu plnou bonsají i vzrostlých stromů. První sousto smaženého závitku je trochu bez chuti, možná lehce pálí. Druhé sousto obsahovalo podstatně …

Srí Lanka – den 7: Sloni a zase sloni

Sedmý den na cestě začínám věřit v Buddhu, a taky máme asi nejlepší zážitek v životě, tolik slonů z blízka jsme nikdy neviděli! Stále v Sigiryii De začal vcelku všedně, snídaní standardního typu – ovoce, vajíčko a toust s džemem, obohacené o rotti palačinky s kokosem a medem. Mňam! Konečně …

Srí Lanka – den 6: Dambulla a Sigiryia

Máme za sebou den 6. a na některé věci, jako třeba jízda tuktukem, si asi nikdy nezvykneme… Jedeme do Dambully Od včerejšího dne střídavě prší a nebo alespoň poprchává, vždy svitne naděje a pak zase nic… Po snídani se pakujeme do batohů, konečně platíme ubytování a necháváme si zavolat tuktuk, abychom …

Srí Lanka – den 5: Sloni v Millenium elephant foundation, ájurvédská zahrada, čajová plantáž a Kumar

Tak dnešek bude dlouhý… Jak článek, tak zážitky. Vyrážíme za slony Ráno v 8:55 dorazil smluvený tuktuk z předchozího dne. Vyrážíme skrz město do Millenium elephant foundation. Cesta dle předpokladů šílená, mrňavý tuktuk mezi autobusy a náklaďáky svižně kličkuje, ale doprava je neúprosná a jsme často za nějakým obrem zaseknutí. …

Srí Lanka – Den 4: Kandy

Včera večer jsme se nakonec najedli a začal liják s bouří, dokonce nám v guesthousu vypadl proud. Z nějakého důvodu se podařilo jej nahodit až po bouři, i když všude jinde šel, ale to už byla tma a celkem pozdě… Získali jsme pár lahví s vodou na cestu a šli …