Cestování

Nevěřte tomu co se říká, raději se přesvědčte na vlastní oči. I já občas vyrazím do světa a rád se s Vámi podělím o své skromné zážitky, tipy a fotografie.

Srí Lanka – den 19: Colombo a odlet

Hlavní město Colombo jsme si nechali na poslední 19. den našich cest. Ráno ze včera objednaná snídaně na terase, Jája v anglickém stylu vejce se slaninou, já ve srílanském stylu kokosové roti se smaženou nepálivou cibulkou. V klidu sbalit věci na cestu a kolem 10. hodiny pro nás dorazil tuktuk. …

Srí Lanka – den 16: Brázdíme okolí Mirissy

Dnes ráno jsme si šli půjčit skútr, že prý je to dobrý nápad, je potřeba to v okolí řádně projet a prozkoumat a kdo nejezdí, jako by nežil. Lehké zaškolení a první zkouška jízdy vlevo může začít. Po 14 dnech to už není tak nepřirozené, takže jsem se úspěšně i …

Srí Lanka – den 14: zůstáváme na pláži

Den čtrnáctý už si užíváme hlavně pohody. Snídaně před osmou hodinou v běžném stylu, jen bez ovoce. Ve chvíli, kdy si na nedostatek vitamínů začala Jája česky stěžovat, se objevila paní pokojská s plným talířem ananasu, manga a jiných tropických plodů. Namazat třicítkou a jdem vyvalit naše bílá břicha na …

Srí Lanka – den 13: Jedeme do ráje

13. den začínáme snídaní na balkóně s výhledem na palmy, banánovníky a jackfruity. Paní domácí donáší věci skrz pokoj až na stolek a kromě obvyklých věcí jako ovoce a vajíček se objevilo i dhal curry. Jáji nejlepší snídaně. Sbalení vyrážíme hledat bus č. 31 směr Mirissa, respektive Matara, do Mirissy …

Srí Lanka – den 12: Vlakem skrz hory až do Elly

Ranní vstávání už nás trochu ničí, tentokrát budík na 6 hodin, rychle dobalujeme a o 15 minut později překonáváme s vypětím všech sil dva schody a cpeme se snídaní. Pokaždé máme drobnou změnu, dnes dostáváme kokosový med na rotti palačinky. O 30 minut později už s batohy na zádech valíme …

Srí Lanka – den 11: Až na vrchol Adam’s peak

Sen noci jedenácté… Makáme na Adam’s peak a pak celý den umíráme. Směr Adam’s peak Dnešní den nezačneme snídaní jako obvykle. Budík nám totiž zvoní 45 minut po půlnoci. Teple se oblékáme (takže mikina a dlouhé kalhoty), bereme batohy s vodou a snídaní v podobě sušenek a banánů a v …

Srí Lanka – den 10: Na Konec světa a zase zpátky

Desátý den naší dovolené znamená, že jsme se přehoupli přes polovinu. A už se vážně těšíme až budeme v civilizované společnosti 🙂 Vstávame v 5:25 a v 5:30 jsme nastoupení na snídani. Snídaně byla jedna z lepších, navíc alespoň místní hutnější palačinky. V 6:00 nás nabírá domluvený chlapík (pan domácí …

Srí Lanka – den 9: jedeme do Hattonu (a to je vše)

Kapitánský deník, zápis 9. Rádi z nesympatického Trincomalee prcháme do vnitrozemí. Sice už tolik neprší, ale prostě se nám tu nelíbí. Snídaně stála za prd, ubytovatelova žena prý ale dělá skvělé.. jedno smažené vejce a tři toustové chleby i sama Jája odsoudila s tím, že by je zvládla lépe. A …